سلام فسا

ساخت وبلاگ
پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: برنامه روز پنجشنبه ۳۱ تیر «سرزمین ما» با موضوع علل آتش سوزی های جنگل ها در ایران با حضور کارشناسان و اعضای موسسات مردم نهاد روی آنتن می رود.

به گزارش سلام فسا به نقل از مهر، امیرحسین آقاجانی عضو انجمن مردم نهاد جنگل سازان فسا و حسین صفری شیری جوان ۱۷ ساله روستای آب آسمانی از توابع شهرستان فسا استان فارس که در جریان کمک به نیروهای اطفا حریق، دچار خونریزی مغزی شده بود، مهمانان این هفته برنامه «سرزمین ما» خواهند بود.

حسین صفری شیری در آخرین آتش سوزی منابع ملی در فسا، هنگام آب رسانی به اطفاکنندگان بود که بر اثر واژگونی موتور سیکلت از ناحیه بینی و جمجمه دچار شکستگی و خونریزی مغزی شد و بعد از چند روز بستری و درمان و مراقبت در بیمارستان مرخص شد. متاسفانه در آخرین آتش سوزی فسا حدود یک هزار متر مربع از اراضی ملی در آتش سوخت.

آمارها نشان می دهد ۹۵ درصد آتش‌ سوزی ها در جنگل ها و مرتع ناشی از عوامل انسانی است که سهل ‌انگاری گردشگران در روشن کردن آتش و رها کردن آن در طبیعت، بیشترین سهم را در بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی دارد. قرار است از این جوان ۱۷ ساله به عنوان چهره برگزیده محیط زیستی در برنامه تقدیر شود. در بخش دیگر برنامه هم مهران رشیدی طراح پویش کما (کمیته مردمی اطفا حریق ایران) و عبدالحمید شبیری از موسسان پویش اصلاح قوانین درحمایت محیط بانان و جنگل بانان درخصوص آثار زیان‌بار آتش سوزی منابع طبیعی کشور و جنگل ها به صورت تلفنی گفتگو خواهند کرد.

مهدی مسچی مسئول کار گروه صعود مسئولانه به دماوند هم درباره روز ملی دماوند روی خط تلفن خواهند آمد و توضیحاتی درباره جابجایی تاریخ برگزاری این روز ارائه می کند. کوه دماوند از سال۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی قرار گرفت و روز ۱۳ تیر هر سال به عنوان روز ملی دماوند شناخته شد تا ضرورت حفاظت از این زیستگاه برای همگان روشن شود.

برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرا ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنجشنبه ها حوالی ساعت ۷:۱۵ صبح روی آنتن می رود.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:16

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:شورای نگهبان در راستای تحقق اهداف متعالی خود به مقتضای اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات مختلف را بر عهده دارد که تحقق این نظارت ها تضمینی برای اجرای صحیح قانون اساسی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود. به همین منظور، شبکه نظارت بر انتخابات در چهارچوب قانون به گونه ای طراحی شده که بتواند این رسالت را به بهترین وجه شفاف و روان و مطمئن، هدایت و اجرا نماید. شورای نگهبان به صورت مستقیم و از طریق هیأت های نظارت این مهم را اعمال می نماید. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام این وظیفه خطیر در شهرستان فسا در آستانه ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان رفته ایم سراغ سیدحسین موسوی که سرپرستی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات را بر عهده دارد و در کسوت معلمی است. در این گفت وگو با ما همراه باشید.

لطفاً جایگاه شورای نگهبان را به طور خلاصه تبیین نمایید؟
با سلام و عرض ادب خدمت

عنوان صحیح دفاتر شهرستانی، دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات می باشد که به طور خلاصه دفتر نظارت نامیده می شود البته بعضی به اشتباه آن را دفتر شورای نگهبان می نامند. لازم به ذکر است که دفاتر نظارت زیر نظر شورای محترم نگهبان و براساس سیاست های ابلاغی از سوی شورا اداره می شوند.

شما و مردم شریف و متدین شهرستان شهیدپرور فسا، ابتدا بر خود لازم می دانم که در آستانه ۲۶ تیرماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای نگهبان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و براساس قانون اساسی متمدن جمهوری اسلامی ایران، تبریک صمیمانه خود را به مردم انقلابی و متدین شهرستان عرض نمایم. طبق قانون اساسی، شورای محترم نگهبان وظیفه حراست و پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام را بر عهده دارد و بر این اساس و طبق قانون، وظایف مشخصی بر عهده این شورا قرار داده شده است که مهم ترین آن ها عبارتند از: ۱. تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی ۲. تفسیر قانون اساسی ۳. نظارت استصوابی بر انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی (همه پرسی).

مفهوم نظارت استصوابی چیست؟
طبق قانون، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، استصوابی است به معنی نظارت مؤثر، عام و همه جانبه و در تمام مراحل که در مقابل آن نظارت استطاعی است که نظارتی بی خاصیت و فقط در حد اطلاع می باشد.

لطفاً توضیح دهید که عنوان صحیح دفاتر شهرستانی چیست؟
عنوان صحیح دفاتر شهرستانی، دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات می باشد که به طور خلاصه دفتر نظارت نامیده می شود البته بعضی به اشتباه

با اطمینان خاطر به شما عرض می کنم که هیأت نظارت شهرستان در ادوار گذشته و انتخابات اخیر به طور کامل بی طرفی خود را حفظ کرده و فقط به وظایف قانونی خود عمل کرده اند.

آن را دفتر شورای نگهبان می نامند. لازم به ذکر است که دفاتر نظارت زیر نظر شورای محترم نگهبان و براساس سیاست های ابلاغی از سوی شورا اداره می شوند.

وظیفه اصلی دفاتر نظارت شهرستانی چیست؟
نظارت بر برگزاری انتخابات هایی که طبق قانون، نظارت بر آنها به عهده شورای محترم نگهبان می باشد.

ملاک عمل دفاتر نظارت شهرستانی در بحث نظارت بر انتخابات ها چیست؟
ملاک عمل، فقط و فقط اجرای قانون است و هیچ گونه ملاک دیگری وجود ندارد.

چارت تشکیلاتی دفاتر شهرستانی را توضیح دهید.
براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی شورای محترم نگهبان، چارت تشکیلاتی دفاتر عبارت است از: ۱. سرپرست دفتر ۲. هیأت نظارت منصوب از طرف شورای محترم نگهبان که فقط در ایام انتخابات شکل می گیرد. ۳. سر ناظر ۴. ناظر مسئول ۵. ناظر که هیأت ها، سرناظرین، ناظر مسئولین و ناظرین محترم به صورت فصلی و فقط در ایام انتخابات انجام وظیفه می نمایند.

ملاک انتخاب ناظرین چیست؟
تدین و تقوی، توانمندی و علاقه و بی طرفی و عدم وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی مؤثر در انتخابات ها. لازم به ذکر است که ناظرین محترم دفاتر

طبق قانون، هیأت نظارت شهرستان در تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صاحب رأی نمی باشد و مرحله اول این امر در هیأت اجرایی شهرستان و مراحل بعدی در هیأت نظارت استان و مرکز صورت می پذیرد.

نظارت به صورت ثابت عضو مجموعه هستند و آموزش های لازم را برای انجام وظیفه نظارتی خود به نحو احسن و به طور مستمر در طول سال می بینند و دفاتر با اعضای خود ارتباط مستمر و دائمی دارند و این اعضا موظفند در جلسات فصلی و بصیرتی شرکت کنند.

نحوه انتخاب اعضای هیأت نظارت شهرستان چگونه است؟
شش نفر از طرف هیأت نظارت استان به هیأت مرکزی نظارت در تهران معرفی می شوند و هیأت مرکزی نظارت با بررسی هایی که انجام می دهد سه نفر را به عنوان هیأت نظارت شهرستان انتخاب و برای آنها حکم صادر می نماید.

هیأت های نظارت تا چه حد بی طرفی خود را در ایام انتخابات حفظ می کنند؟
به حمدالله با اطمینان خاطر به شما عرض می کنم که هیأت نظارت شهرستان در ادوار گذشته و انتخابات اخیر به طور کامل بی طرفی خود را حفظ کرده و فقط به وظایف قانونی خود عمل کرده اند. به گونه ای که حتی در ایام برگزاری انتخابات ها ناظرینی که وابستگی به کاندیداهای خاصی دارند از مجموعه کنار گذاشته شده اند و به کارگیری نشده اند و نمونه های متعددی در این زمینه وجود دارد.

حدود اختیارات هیأت نظارت شهرستان در تأیید و رد صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی چیست؟
طبق

تنها انتخاباتی که شورای محترم نگهبان و دفاتر نظارتی وابسته به آن هیچ گونه دخالتی در برگزاری و نظارت آن ندارند، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و نظارت بر این انتخابات طبق قانون به عهده مجلس شورای اسلامی می باشد.

قانون، هیأت نظارت شهرستان در تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صاحب رأی نمی باشد و مرحله اول این امر در هیأت اجرایی شهرستان و مراحل بعدی در هیأت نظارت استان و مرکز صورت می پذیرد. بنابراین هیأت نظارت شهرستان هیچ گونه رأیی در تأیید یا صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شهرستان ندارد.

پس وظیفه هیأت نظارت شهرستان چیست؟
نظارت بر برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها از قبیل: ۱. تأیید لیست معتمدین که توسط فرماندار ارائه می شود. ۲. نظارت بر انتخاب اعضاء هیأت اجرایی که توسط معتمدین صورت می گیرد. ۳. حضور فعال در جلسات هیأت اجرایی که البته هیأت نظارت در این جلسات صاحب رأی نمی باشد. ۴. سازماندهی ناظرین برای نظارت بر برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی. ۵. تأیید نهایی انتخابات برگزار شده طبق قانون.

به عنوان آخرین سؤال بفرمایید که در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه دفاتر نظارت و هیأت های نظارت چیست؟
تنها انتخاباتی که شورای محترم نگهبان و دفاتر نظارتی وابسته به آن هیچ گونه دخالتی در برگزاری و نظارت آن ندارند، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و نظارت بر این انتخابات طبق قانون به عهده مجلس شورای اسلامی می باشد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 8:25

به گزارش سلام فسا، سایت آدینه فسا ارگان رسمی دفتر امام جمعه شهرستان فسا متن خطبه های این هفته را به شرح زیر منتشر کرد:

گزیده ی خطبه های نماز جمعه ی مورخه ۲۵/۴/۱۳۹۵
خطیب: علی طهماسبی
خطبه ی اول
هفته ی گذشته عرض کردیم عشق و محبت، ریشه ی بسیاری از عمل ها و عکس العمل های انسانی است، و رد پای عشق را در بسیاری از حوادث می توان یافت. و عرض کردیم اگر این عشق الهی باشد، سمت و سوی حرکت انسان نیز خدایی خواهد شد و از غیر حق تعالی سلب جهت خواهد کرد. اما عرض کردیم برای ورود به خانه ی عشق، کلید لازم است. اولین کلید را که شناخت و معرفت بود هفته ی گذشته بیان کردیم.

دومین کلید برای ورود به خانه ی عشق الهی، شناخت و یادآوری نعمت های خدای متعال است. اگر دل متوجه نعمتی شود مجذوب صاحب نعمت می شود. نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلّم می فرماید: جُبِلَتِ القُلُوبُ على حُبِّ مَنْ أحسَنَ إليها و بُغْضِ مَنْ أساءَ إليها، دل، مجذوب و شیفته ی کسی می شود که به او احسان و محبت کند. خوان نعمت و بخشش الهی پیوسته بر ما گسترده شده است. در دعا می خوانیم: اللَهُمَ مَا بِنَا مِن نِعمَةٍ فَمِنکَ، خدایا هر نعمتی که ما داریم و از آن برخورداریم از توست. و چه زیبا گفته است سعدی خوش سخن در گلستان:

بارانِ رحمتِ بی حسابش همه را رسیده، و خوانِ نعمت بی دریغش همه جا کشیده، پرده ی ناموسِ بندگان به گناهِ فاحش ندَرَد، و وظیفه ی روزی خواران به خطای منکر نبرد،

ای کریمی که از خزانه ی غیب
گبر و ترسا وظیفه خور داری
دوستان را کجا کنی محروم
تو که با دشمنان نظر داری.

فرّاشِ باد صبا را گفته تا فرشِ زمرّدین بگسترد، و دایه ی ابرِ بهاری را فرموده تا بناتِ نبات را در مهدِ زمین بپرورد، درختان را به خلعتِ نوروزی، قبای سبزِ ورق در بر کرده، و اطفالِ شاخ را به قدومِ موسمِ ربیع، کلاهِ شکوفه بر سر نهاده، عصاره ی نالی به قدرتِ او شهدِ فائق شده، و تخمِ خرمایی به تربیتش نخل باسق گشته،

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند
تا تو نانی به کف آریّ و به غفلت نخوری
همه از بهرِ تو سرگشته و فرمانبردار
شرطِ انصاف نباشد که تو فرمان نبری

نعمت های محسوس و مادی و نعمت های نامحسوس و معنوی، همه عاریتی از خزانه ی لطف و بنده نوازی و ذرّه پروری خدای متعال است، هر چه داریم از اوست. عمری سرِ سفره ی نعمت او نشسته ایم و از کرم و احسان او برخورداریم. اگر همین یک نکته را دریابیم کافی است که دل های ما لبریز از عشق و محبت او شود.

در روایت است که خداوند متعال به داوود نبی فرمود: ای داوود! مرا نزد مردم محبوب بگردان، عرض کرد: خدایا چه کنم که بندگانت دوستدار تو شوند. فرمود: اُذکُر أیاديّ عندهم فإنّک اذا ذکرتَ لهم ذلک أحبّوني، یعنی نعمت هایی را که به آنان داده ام یادآوری کن که اگر نعمت هایم را به یاد آنان بیاوری مرا دوست خواهند داشت. اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید: وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ، نعمتی که خدا به تو داده آن نعمت را بیان کن، برای این است که انسان متوجه ولیِّ نعمت خود شود که توجه به ولی نعمت و نعمت های او باعث می شود که او را دوست بدارد و از او فرمانبرداری کند، که این اطاعتِ عاشقانه، زمینه سازِ سعادتِ ابدی است.

سومین کلید خانه ی عشق، درخواست از خدای متعال است. اگر محبت خدای متعال، یک موهبت است که هست، پس باید آن را از خدای وهّاب درخواست کرد. از خدا بخواهیم که ما را لایقِ عشق خود کند و ظرفیت این موهبت را در ما ایجاد کند. باید از او خواست تا عطا کند و خرابی دلِ بندگانِ مشتاق را قرارگاهِ گنجِ محبت خود سازد، و دل را با این کیمیا آباد کند. امام سجاد علیه السلام در یکی از مناجات هایش عرض می کند: اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَمْلأَ قَلْبِي حُبّاً لَكَ، خدایا از تو درخواست می کنم که قلبم را از محبت خودت لبریز کنی. خداوند، کریم است، پس باید از او درخواستِ اکرام کرد، و یکی از جلوه های اکرام خداوند به بنده اش، بخشش محبت به قلبِ اوست. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: إذا أكرَمَ اللهُ عَبدا شَغَلَهُ بِمَحَبَّتِهِ، اگر خدا بخواهد بنده اش را اکرام کند او را مشغول به محبت خود می کند. دلش را لبریز از محبت و عشق خود می کند. از نبی گرامی اسلام نقل شده است که فرمود: شعیب نبی از عشق خدا آن قدر گریه کرد که نابینا شد، ولی خداوند متعال بینایی اش را به او برگرداند، تا سه بار این کار تکرار شد، بار چهارم که شعیب از سوزِ عشق الهی گریه کرد و نابینا شد، خدای متعال به او وحی نمود: تا کی می خواهی این گریه ات را ادامه دهی؟ اگر از ترس جهنم گریه می کنی تو را از آتش ایمنی دادم، و اگر از شوق بهشت گریه می کنی بهشت را برای تو مباح نمودم. شعیب عرض کرد: الهي و سیدي انت تعلم أنّي ما بکیتُ خوفا من نارک و لا شوقا الی جنتک، و لکن عقّد حبُّک علی قلبي، مولای من خدای من! خودت می دانی که من نه از ترس جهنمت گریه می کنم و نه شوق به بهشتت دارم، و لکن محبت تو دلم را گره زده است، برای همین است که در فراق تو گریه می کنم، نمی توانم صبر کنم تا اینکه به لقاء تو برسم. فأوحی الله الیه خدای متعال به حضرت شعیب وحی کرد: ای شعیب! اگر قصه این است، به خاطر این عشق و محبتی که به من داری به زودی کلیم خودم موسی بن عمران را به خدمت تو در خواهم آورد،

یا رب ز شراب عشق، سرمستم کن
و از عشقِ خودت نیست کن و هستم کن
از هر چه به جز خودت تهی دستم کن
یکباره به بندِ عشق پا بستم کن

خطبه ی دوم
امروز بیست و پنجم تیرماه به نام روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است. سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه ی قانونی در سال ۱۳۵۹ جهت تحقق مفاد اصول: سوم، بیست و یکم و بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ی تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است. سازمان بهزیستی به منظور نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت های گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست، در راه ماندگان، و همچنین عرضه ی خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنبی، مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و نیز پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با توجه به حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی و تکیه بر تعاون، همکاری و همیاری مردمِ نیکوکار از طبقات مختلف، تلاش می کند. ما از زحمات همه ی عزیزانی که در این نهاد با ارزش تلاش می کشند تشکر می کنیم. اما توصیه ای که به این عزیزان دارم این است که باید دو کار عمده را به عنوان اولویت کاری خودشان قرار دهند: پیشگیری و توانمند سازی. باید با برنامه های آموزشی و برنامه های مختلفی که ارائه می دهند تلاش کنند از تولد فرزند معلول، فرزندی که مشکل ذهنی و یا جسمی دارد جلوگیری شود، اگر آموزش درست انجام شود خیلی از این مسائل قابل پیشگیری است. نکته ی دیگر، توانمند سازی است. اگر فردی تحت پوشش است و مشکل جسمی دارد ماهانه پولی به او داده شود، هم عزّتش زیر سوال می رود و هم راهِ چاره ی اساسی نیست. باید با توجه به معلولیت، شغلی برای او ایجاد کرد. یک معلول جسمی ممکن است همه ی کارها را نتواند انجام دهد اما می تواند بعضی از کارها را انجام دهد. بهزیستی باید با همکاری ادارات دیگر به این سمت و سو حرکت کند یعنی به سمت توانمندسازی افراد تحت پوشش.

و اما سازمان تامین اجتماعی کشور به موجب اساسنامه و قوانین حاکم بر آن، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش دادن کارگران مزدبگیر و حقوق بگیران به صورت اجباری، و صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است. این سازمان، یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بخش عمده ی منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها تامین می شود. تکیه گاه اصلی این سازمان، مشارکت سه جانبه ی کارفرمایان، بیمه شدگان و دولت در عرصه های مختلف سیاستگزاری، تصمیم گری کلان و تامین منابع مالی است. امیدواریم عزیزان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه ی کارگری تلاش بیشتری کنند. باید دولت محترم تمهیداتی بیندیشد که همه ی کارگران ساختمانی بیمه شوند. متاسفانه سهمیه ای که برای بیمه ی کارگران ساختمانی دیده می شود بسیار کم است و جوابگوی تعداد زیاد متقاضیان نیست. دولت باید این سهمیه ها را بیشتر کند تا ان شاءالله همه ی کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. طبقات دیگر هم بیمه هایشان ترقی پیدا کند تا اگر احیانا مشکلی برایشان پیش آمد و یا بیکار شدند بیمه بتواند پاسخگو باشد.

بیست و ششم تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی در سال ۱۳۵۹ است. هر قدر کارکردی که یک بخش از یک سازمان انجام می دهد ارزشمند تر و مهم تر باشد، آن بخش دارای منزلت و مقام مهم تری در آن سازمان است. چنانکه در پیکر آدمی، قلب و مغز به دلیل کارکرد مهمی که دارند شریفترین اعضای بدن به شمار می آیند. شورای نگهبان، دارای منزلت مهم و خطیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است. این منزلت مهم به دلیل وظایف حساسی است که بر عهده ی شورای نگهبان گذاشته شده است. نهاد شورای نگهبان وظیفه ی صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی را بر عهده دارد. هم به واسطه ی تطبیق روند تصویب قوانین مجلس با شرع مقدس اسلام، پاسدار اسلامیت نظام است، و هم به سبب تطبیق قوانین با قانون اساسی، پاسدار ابعادی از جمهوریت نظام است. علاوه بر این، شورای نگهبان با نظارت مؤثر و کارآمد بر حُسن برگزاری انتخابات، استمرارِ سلامتِ جمهوریت نظام را تضمین می کند. برای همین است که این نهاد با ارزش از ابتدای شکل گیری اش مورد هجمه ی گسترده ی دشمنان بوده است. چون شورای نگهبان به مقدار زیادی راه نفوذ مهره هایشان را می بندد و نمی گذارد در انتخابات مختلف، نفوذی ها و مهره های استکبار به مراکز تصمیم گیری نظام اسلامی راه پیدا کنند. خدای متعال به همه ی این عزیزان توفیق عنایت فرماید تا با انجام وظیفه ی خود، تضمین کننده ی اسلامیت و جمهوریت نظام باشند.

بیست و هفتم تیرماه سالروز اعلام پذیرش قطعنامه ی ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷ است. امام راحل رضوان الله تعالی علیه با در نظر گرفتن مصالح عالی نظام اسلامی و با درک توطئه ی گسترده ی آمریکا و غرب بر علیه انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران، پس از مشورت با فرماندهان عالی نظامی و مسئولان مملکتی، قطعنامه ی ۵۹۸ شورای امنیت را پذیرفتند و به تعبیر خود امام: جام زهر را سر کشیدند. جمهوری اسلامی ایران به دلیل ویژگی های مثبتِ برخی از مفاد این قطعنامه به ویژه بند های مربوط به معرفی متجاوز و پرداخت غرامت جنگی، این قطعنامه را پذیرفت. اما متاسفانه دشمنان بدعهد نگذاشتند نه متجاوز به سزای عمل خودش برسد (گرچه خدای متعال صدام ملعون را به سزای عملش رساند)، و نه غرامت جنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت شد. این نشان می دهد همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند امیدی به این سازمانهای بین المللی نیست. مستکبران عالم که اداره ی سازمان ملل را بر عهده دارند و با پول و زور خودشان دارند آن را می چرخانند، اصلا قابل اعتماد نیستند. در این قضیه ی برجام همه ی ما بدعهدی های دشمن را مشاهده کردیم. ما به همه ی تعهداتمان عمل کردیم ما اورانیوم غنی شده خود را به سیصد کیلو رساندیم، فردو تقریبا تعطیل شد، قلب رئاکتور اراک هم با بتون پر شد، اما طرف مقابل چه کرد؟ هنوز تحریم های بانکی ما کامل برداشته نشده است، هنوز بانک ها و شرکت های بزرگ از آمریکا می ترسند که بخواهند با ایران ارتباط برقرار کنند. و می بینیم که هر روز تحریم های جدیدی توسط مجلس سنا و کنگره ی آمریکا تصویب می شود. این نشان می دهد که دشمنان قابل اعتماد نیستند. در بحث برجام، من به همه توصیه می کنم که دقت کنید فصل امضای برجام گذشته است، الان باید حواس همه جمع باشد، هم دولت، هم منتقدان، که دشمن سر ما کلاه نگذارد.

راهپیمایی و اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در بیست و یکم تیرماه در سراسر کشور از جمله در شهرستان فسا برگزار شد. از همه ی عزیزانی که برای برپایی این راهپیمایی و اجتماع بزرگ تلاش کردند مخصوصا از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، بسیج خواهران و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می کنیم، و عرض می کنم همه ی دستگاه ها و مردم باید برای صیانت از عفت بانوان کشور جهت بقای خانواده تلاش کنند.

نکته ی دیگری که می خواهم عرض کنم در باره ی اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی وقتی در کشور می تواند محقق شود که دو مشکل عمده در کشور اصلاح شود، تا این ها اصلاح نشود مطمئن باشید که اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نخواهد کرد: فساد اداری و فساد بانکی. متاسفانه محیط ادارات ما محیط سالمی نیستند. من نمی خواهم کار عزیزان پاکی که دارند تلاش می کنند را زیر سوال ببرم. بحث من در باره ی سیستم کلی ادارات است. این که یک فرد برای گرفتن مجوّز یک کار تولیدی که با آن می توان دهها نفر را مشغول بکار کرد، پنج سال به دنبال جواز بدَوَد، این یعنی فساد. و الا باید دست سرمایه گذار را هم بوسید و یک روزه به او مجوّز داد. این که کار یک ارباب رجوع، به جای یک ساعت، یک هفته انجام می شود، این یعنی فساد اداری. تا فساد اداری وجود داشته باشد مطمئن باشید اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود. بانک ها چنانچه قبلا بارها گفتم، کارشان را به درستی انجام نمی دهند. بانک باید در خدمتِ تولید باشد، نه دلّال و رقیب تولید. نتیجه ی این فسادها می شود فیش های حقوقی نجومی. با اینکه آقا فرمودند این خیانت به بیت المال است و خیانتکاران باید به سزای اعمالشان برسند، با کمال تأسف اخیرا شنیده ایم که یکی از وزرا گفته است این فیش های حقوقی نجومی در کشورهای دیگر هم مرسوم است. بنابر این باید توجه کنیم که اصلاح ساختار اداری و ساختار بانکی کشور، از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آخرین نکته ای که می خواهم عرض کنم، قضیه ی فرماندار فسا است، متاسفانه با گذشت چندین ماه، هنوز فرماندار برای فسا مشخص نشده است، از مسئولین محترم درخواست داریم که هر چه زودتر تکلیف فرماندار فسا را مشخص کنند. البته سرپرست محترم فرمانداری جناب آقای خرم که هم انسان شریف و متدینی است و هم اهل کار و تلاش است، دارند کارشان را انجام می دهند ولی به هر صورت، ایشان سرپرست هستند و از اختیارات لازم برخوردار نیستند. اگر بناست ایشان به عنوان فرماندار معرفی شوند هر چه زودتر معرفی شوند، و اگر هم کس دیگری مد نظرشان هست هر چه زودتر معرفی کنند تا فسا به خاطر تزلزل و عدم ثبات در مدیریت، بیش از این، ضربه نبیند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 8:25

به گزارش سلام فسا، در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی، اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان فسا با حضور در بیت آیت الله بهشتی با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار صمیمانه که رییس هیأت نظارت در انتخابات شهرستان نیز حضور داشت، آیت الله بهشتی با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات سالم سال گذشته در سطح شهرستان اظهار داشت: «انتخابات در شهرستان فسا بسیار بسیار خوب برگزار شد.»

ایشان افزود: «همه این ها به دلیل زحمات وتلاشهای شبانه روزی نیروهایی ست که مسئولیت خطیر نظارت بر انتخابات را برعهده دارند.»

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با قدردانی از همه ناظران به تجلیل و تبیین جایگاه و اهمیت والای شورای نگهبان در نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: «اگر شورای نگهبان نبود، اسلامیت نظام خدشه دار بود. اصلا منتفی بود.»

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 9:45

به همت موسسه رایان شادمان:

«چشم بیدار» ویژه نامه سالروز تاسیس شورای نگهبان، در فسا منتشر شد

کد مطلب: 11345

جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۲

«چشم بیدار» ویژه نامه سالروز تاسیس شورای نگهبان توسط موسسه رایان شادمان فسا منتشر شد.

به گزارش سلام فسا، «چشم بیدار» ویژه نامه سالروز تاسیس شورای نگهبان توسط موسسه رایان شادمان فسا منتشر شد.


- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 9:45

تیم معراج میانشهر در رقابت های فوتسال شهرستان فسا بر سکوی قهرمانی ایستاد .

به گزارش سلام فسا، در این رقابت ها که چهارشنبه پایان یافت ۱۲ تیم به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند و در نهایت تیم های معراج میانشهر،ستاره جنوب، شهید بازیاری و انصارالمهدی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در دیدار نهایی تیم معراج میانشهر با برتری برابر ستاره جنوب بر سکوی قهرمانی ایستاد ، ستاره جنوب دوم شد و انصارالمهدی به مقام سوم دست یافت .

در پایان این رقابت ها که با حضور مسئولان محلی و تماشاگران بر گزارشد، جوایز تیم های برتر اهدا شد.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 131 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 18:18

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد که از جمله این تذکرات می توان به موضوعاتی مانند پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان، توجه به تعهدات خودروسازان، پرداخت هزینه خرید محصولات کشاورزی و به کارگیری افراد بومی در مسئولیت های بخشدار، فرماندار و استاندار اشاره کرد. تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد که از جمله این تذکرات می توان به موضوعاتی مانند پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان، توجه به تعهدات خودروسازان، پرداخت هزینه خرید محصولات کشاورزی و به کارگیری افراد بومی در مسئولیت های بخشدار، فرماندار و استاندار اشاره کرد.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: سعید باستانی نماینده مردم زاوه، تربت حیدریه و مه ولات، محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات، حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان، محمد دهقانی چناران، طرقبه و شاندیز، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد ، داریوش اسماعیل نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار، رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار،جوین،جغتای، خوشاب، داورزن ،ششتمد و روداب ، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی ، بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر و خلیل آباد و بردسکن در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار پرداخت به موقع هزینه خرید گندم و جو به کشاورزان شدند.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 128 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 18:18

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:مستند تلویزیونی «۳۰ سال زندگی عاشقانه» با موضوع شهیدی از روستای صحرارود فسا تولید می شود.

به گزارش سلام فسا، مستند «۳۰ سال زندگی عاشقانه» به کارگردانی «علی نیکومنش» کارگردان فسایی، تولید شده است و داستان مادر طلبه شهید ایرج (عبدالمجید) دستان است که هر صبح زندگی خود را با گفتاری از فرزند شهیدش آغاز می‌کند.

فارس نوشت: نیکومنش در این اثر دراماتیک تلاش کرده است با حفظ قالب‌های مرسوم مستند تلویزیونی در فضایی صمیمی عشق ماندگاری را تصویر کند که قصه ای نو و روایت جذابی است از زندگی مادرانی که فراق فرزند را با صبوری به عشق پیوند زده‌اند.

این داستان واقعی در روستای صحرا رود فسا، اتفاق افتاده که کارگردان در قالب مستندی ۲۵ دقیقه ای آن را روایت کرده است.

باورپذیری، استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی، نقش آفرینی مادر شهید در این اثر، مکان جذاب و قاب تصویرهای حرفه ای به این اثر که به نام آن مرد زنده است برای صدا وسیمای فارس آماده شده رنگ و بوی خاصی بخشیده است.

روایت این داستان مربوط به شهیدی است که ساعاتی قبل از شهادت وصیت نامه خود را در قالب نوار صوتی برای مادرش ارسال می‌کند و سی سال است که این مادر هر صبح و شام با صدای فرزند بیدار و به خواب می‌رود.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 103 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 18:18

به گزارش سلام فسا، سایت آدینه فسا ارگان رسمی دفتر امام جمعه شهرستان فسا متن خطبه های این هفته را به شرح زیر منتشر کرد:

گزیده ی خطبه های نماز جمعه مورخه ۱۸/۴/۹۵
خطیب: علی طهماسبی
خطبه ی اول

الّلهُمَّ أَغْرِسْ فِي أَفْئِدَتِنَا أَشْجَارَ مَحَبَّتِكَ وَ أَتْمِمْ لَنَا أَنْوَارَ مَعْرِفَتِكَ. اَللّهُمَّ اجعَل حُبَّکَ اَحَبَّ الأشیاءِ إلَيَّ.

وقتی که محبت در دلی خانه کند، وقتی که درخت محبت در زمین دلی کاشته شود، جایی برای غیر محبوب باقی نمی ماند. بدین جهت است که مهر و محبت، ریشه ی بسیاری از عمل ها و عکس العمل های انسانی است، و ردّ پای عشق را در بسیاری از حوادث می توان یافت. اگر این عشق خدایی باشد، سمت و سوی حرکت انسان نیز خدایی می شود و از غیر او سلب جهت خواهد کرد. لذا عرض می کنیم: اللهمّ أغرس ... خدایا در دلهای ما درخت های محبت خودت را غرس کن بطوری که جای هیچ درخت دیگری باقی نماند، نور معرفت و شناخت خود را بر ما تمام کن، خدایا محبوب ترین چیز را در پیش من، عشق و محبت خودت قرار بده.

عشق و محبت، هم سوزنده است هم سازنده، هم ویران کننده است هم بنا کننده. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: حبّ الله نارٌ لا یمرّ علی شيء الاّ احترق، عشق و محبت خدای متعال، آتشی است که بر هر چیز که بگذرد آن را به آتش می کشد. خوشا به حال آن دلهایی که با آتش عشق الهی شعله ور شوند، و خجسته باد آن زندگی که از این آتش مقدس، حرارت و فروغ گیرد.

اما عشق، کلیدهایی دارد که ما نباید از این کلیدها غافل شویم. بدون این کلیدها، ورود به خانه ی عشق ممکن نیست. یکی از این کلید ها را امروز خدمت شما عرض می کنم:

اولین کلید عشق و محبت، معرفت و شناخت است. انسان وقتی که به کسی مهر می ورزد حتما در او جلوه ای از حسن و کمال و خوبی مشاهده کرده است که دل او را ربوده است. امام صادق علیه السلام می فرماید: الحبّ فرع المعرفة، محبت، متفرع بر معرفت و شناخت است، هر کس که معرفتش بیش، محبت و عشق و دلدادگی اش بیشتر است.

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند
فرزند و عیال و خانمان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
دیوانه ی تو هر دو جهان را چه کند

خداوند، اصل و اساسِ همه ی خوبی ها و کمال ها است. هر کامل و جمیلی، جلوه ای از کمال و جمال مطلقِ او است

به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

در مناجات المحبّین که یکی از مناجات های پانزده گانه ی امام سجاد علیه السلام است می خوانیم: إِلَهِي مَنْ ذَا الَّذِي ذَاقَ حَلاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرَامَ مِنْكَ بَدَلاً، خدایا! کیست که شیرینی محبت تو را چشیده باشد و در عین حال، غیرِ تو را طلب کند. وَ مَنْ ذَا الَّذِي أَنِسَ بِقُرْبِكَ فَابْتَغَى عَنْكَ حِوَلاً، کیست که با تو انس گرفته باشد و حتی لحظه ای از تو روی برگرداند، ... تا می رسیم به این قسمت که عرض می کنیم: يَا غَايَةَ آمَالِ الْمُحِبِّينَ أَسْأَلُكَ حُبَّكَ وَ حُبَّ مَنْ يُحِبُّكَ وَ حُبَّ كُلِّ عَمَلٍ يُوصِلُنِي إِلَى قُرْبِكَ وَ أَنْ تَجْعَلَكَ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا سِوَاكَ، ای نهایت آرزوی عاشقان! از تو درخواستِ محبتِ تو را می کنم و محبت کسانی که تو را دوست می دارند، و عشق و محبت هر چیزی را می خواهم که مرا به قرب و جوار تو برساند، و از تو آن عشق و محبتی را می خواهم که تو را پیش من، محبوب ترین کند.

خدایا تو را به حق محمد و آل محمد قسمت می دهیم دلهای ما را لبریز از عشق و محبت به خودت بفرما.

خطبه ی دوم
تقدیر و تشکر مجدد دارم از حضور وحدت آفرین شما مومنین و مومنات در نماز پرشکوه عید سعید فطر که یقینا رحمت و برکات الهی را این اجتماعات عظیم شما به همراه خواهد داشت، و تشکر می کنم از زحمات اعضای محترم ستاد برگزاری نماز عید، ستاد نماز جمعه، نیروی عزیز انتظامی، راهنمایی و رانندگی، پرسنل خدوم شهرداری و شهردار محترم، بسیجیان عزیز و سایر اقشار که در خلق این عظمت نقش آفرینی کردند. خداوند متعال عید سعید فطر را بر همه ی ما مبارک بگرداند و عبادات و طاعات ناچیز یک ماهه ی ما را به کرمش و به فضلش قبول بفرماید و ان شاءالله توفیق درک رمضان آینده را به همه ی ما عنایت بفرماید.

هشتم شوال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیان خبیث به بارگاه ملکوتی ائمه ی بقیع حمله ور شدند و وحشیانه حرم مطهر چهار امام مظلوم مدفون در قبرستان بقیع را تخریب نمودند. وهابیت نمونه ای از اسلام اموی است که از بدو ورودش در صحنه ی اجتماعات اسلامی به فکر از بین بردن اسلام ناب بوده است. ابن تیمیه ی ملعون افکار وهابیت را پایه ریزی کرد و توسط محمد بن عبدالوهاب این فرقه ی ضالّه پایه گذاری شد. داعش و طالبان و النصره زاییده ی این فرقه هستند. خدای متعال این افراد متحجّرِ بیگانه یِ از اسلام ناب را هر چه زودتر نابود بگرداند.

امروز هیجدهم تیرماه به نام روز ادبیات کودکان و نوجوانان نامگذاری شده است. ادبیات کودک و نوجوان به نوشته ها و سروده های ادبی ویژه کودکان و نوجوانان گفته می شود. این نوع ادبیات، هم شامل بخشی از فرهنگ شفاهی عامه مانند: لالایی ها، مَثَل ها و قصه ها است، و هم داستان ها، نمایشنامه ها، اشعار و همچنین نوشته هایی در زمینه ی دین، دانش اجتماعی، علوم، هنر و سرگرمی را در بر می گیرد که نویسندگان و سرایندگان برای کودکان و نوجوانان پدید می آورند. این نوع ادبیات در شکل گیریِ شخصیتِ کودکان و نوجوانان که آینده سازان جامعه هستند بسیار تاثیرگزار است، لذا امروز سالم سازی و ارتقاء بخشیدن ادبیات کودک و نوجوان، یک ضرورتِ انکار ناپذیر است که هم مردم و هم مسئولان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

یازدهم ژوئیه که امسال برابر است با بیست و یکم تیرماه، روز جهانی جمعیت نامگذاری شده است. یکی از اهداف استعمارگران این است که می خواهند در جوامع اسلامی و مستقل برای اینکه سلطه ی جهانی آنها از بین نرود، جمعیت را کم کنند. در حالی که اسلام همیشه سفارش کرده است به ازدیاد جمعیت. نبی گرام اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: ازدواج کنید، بچه به دنیا بیاورید که من به تعداد زیاد شما افتخار می کنم پیش امت های دیگر، و لو با بچه های سقط شده ی شما. و این منطق قرآن است، قرآن به ما یاد می دهد که دعا کنیم و تلاش کنیم برای تربیت فرزند صالح، و از خدا بخواهیم به ما فرزند صالح عنایت فرماید، رَبِّ لا تَذَرْنی‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ.

بیست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار مومنان معترض به قانون کشف حجاب رضاخان ملعون در سال ۱۳۱۴ شمسی است، که به نام «روز حجاب و عفاف» نامگذاری شده است. امام راحل رضوان الله تعالی علیه در باره ی کشف حجاب می فرماید: آن هایی که این قدر قوه ی تمیز ندارند که کلاه لگنی (شاپو) را که پس مانده ی درندگان اروپاست ترقی کشور می دانند، با آن ها حرفی ندارم که آن ها سخن خردمندانه را از ما بپذیرند. و فرمود: مملکتی که با کلاه، عظمت برای خود درست می کند و یا برایش درست می کنند، هر روزی که کلاهش را ربودند عظمتش را هم می برند. کشف حجاب در پنجاه سال حکومت ملعون پهلوی، جز وابستگی، عقب ماندگی و مصرف گرایی چیزی برای کشور ما نداشته است. انتظار می رود همه ی شما برادران و خواهران عزیز در روز بیست و یکم تیرماه در راهپیمایی و اجتماع بزرگی که ان شاءالله تشکیل، و طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد شرکت کنید تا از حجاب که از ضروریات دین است دفاع نمایید. اگر بدحجابی در شهری نهادینه شود، آسیبِ آن متوجه همه می شود، باید از ناموس الهی حراست کنیم. امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی می فرماید: همراه با فاطمه ی زهرا سلام الله علیها بر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم وارد شدیم و دیدیم آن حضرت به شدت گریه می کند، عرض کردم: ای رسول خدا چه شده است؟ فرمود: علی جان! شبی که به معراج برده شدم زن هایی از امتم را دیدم که به شدت عذاب می شدند .... زنی را دیدم که به موی سرش آویزان بود، به خاطر اینکه موهایش را از نامحرم نمی پوشاند. زنی دیگر را دیدم که گوشت بدنش را می خورد، چون خودش را برای غیر شوهر آرایش و زینت می کرد. زنی دیگر را دیدم که با قیچی گوشت بدنش را قطعه قطعه می کردند، چون خودش را به مردانِ بیگانه عرضه می نمود. زنی دیگر را دیدم که صورتش همانند سگ بود و آتش از راه نشیمنگاهِ او داخل بدنش می شد و از دهانش خارج می شود، چون در دنیا آوازه خوانی و حسادت می کرد. امیدواریم خداوند متعال به همه ی بانوان و دختران ما کمک کند تا بتوانند حجاب و عفاف خود را حفظ کنند.

بیست و سوم تیرماه سالروز همبستگی ملی در دفاع از نظام و ولایت و پایان دادن به غائله ی آشوب فتنه گران در هجدهم تیر ۱۳۷۸ است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول حیات سی و چند ساله ی خود بحران های زیادی را پشت سرگذاشته است، یکی از این بحران ها واقعه ی هیجدهم تیر سال ۱۳۷۸ است که معاندان نظام تلاش کردند در لباس جنبش دانشجویی و با شعار مطالبات دانشجویی، اساس نظام اسلامی را هدف قرار دهند. در این فتنه، سربازان و پیاده نظام هایی از دشمن نقش آفرینی کردند که اکثر آن ها هم اکنون در دامان غرب آرمیده اند. درست ده سال بعد، همین افراد و دست پرورده های آنان فتنه ی ۸۸ را به پا کردند و نظام را تا لبِ پرتگاهِ سقوط کشاندند. فتنه گران گناه بزرگی مرتکب شده اند، و اگر از صمیم قلب توبه نکنند هرگز بخشیده نخواهند شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه ی مسئولان نظام و جمعی از اقشار مختلف مردم طی سخنانی، منبعِ اصلیِ جنگ، ناامنی و تروریسم در منطقه و دنیای اسلام را، قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکا دانستند و با تاکید بر اینکه هدف آنها ایجاد فضای تنفّس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپردنِ موضوعِ محوریِ فلسطین است فرمودند: تنها راهِ مقابله با این توطئه ها شناختِ دشمن واقعی و ایستادگی است. ملت ایران نشان داده است که تنها راهِ پیشرفت، ایستادگی است. رهبر فرزانه ی انقلاب، ایستادگی، مقاومت، تقویتِ ساختِ داخلی، عزم و اراده ی ملی و ارتباط با خدا را از عواملِ اصلیِ پیشرفت برشمردند و فرمودند: اگر ملتی به واسطه ی ایمان، مستحکم شد و فقط به خدا توکل کرد و از غیر خدا نهراسید، به سمتِ اهدافِ عالیِ خود حرکت خواهد کرد.

رهبر حکیم انقلاب همچنین در خطبه های نماز عید سعید فطر به موضوع حقوق های نجومی و برداشت های ظالمانه ی برخی از مدیران از بیت المال مسلمین اشاره کردند و یکی از علت های اساسی وقوع این پدیده ی زشت را آسیب های ناشی از مستی اشرافی گری دانستند و فرمودند: هنگامی که در جامعه، اشرافی گری، اسراف و تجمّل ترویج می شود، نتیجه آن بروزِ پدیده های زشتی همچون دریافت های نامشروع است.

آخرین نکته ای که می خواهم عرض کنم این است که: یکی از طلاب محترم نامه ای به حقیر نوشت و در آن نامه از من خواست که اجازه ندهم افراد، با القابی همچون: آیت الله، حضرت، دامت برکاته، دکتر و حجت الاسلام از من یاد کنند، و به حقیر توصیه کردند که از مداحیِ صرفا لسانیِ دیگران، از عمقِ جان خرسند نگردم (به خدا پناه می بریم)، که در این صورت، افسارِ خود را به دستِ نفسِ سرکش سپرده ام که مرا هلاک خواهد کرد. برای اینکه به توصیه های مشفقانه ی این برادر عزیز عمل کرده باشم و بینیِ ابلیسِ ملعون را به خاک مالیده باشم؛ که دشمن قسم خورده ی همه ی ما و در کمینِ همه ی ما هاست، در این مکان مقدس، به همه ی شما عزیزان عرض می کنم: از این لحظه به بعد، کسی مرا با القاب آیت الله، حجت الاسلام، دامت برکاته، دکتر، حضرت و امثال این ها نخواند که من راضی نیستم. أنا الذي سمّتني اُمّي علیّا، من کسی هستم که مادرم اسمم را علی گذاشته است، بگذارید همانند سمیِّ خود امیرالمؤمنین (اروحنا فداه) آزاد باشم، و با گفتن این القاب، مرا در بند نکشید.

خداوند همه ی ما را از شر ابلیس ملعون و مکر و کید او و شیاطین جن و انس حفظ بفرماید.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 12:18

همزمان با سراسر کشور/

گزارش تصویری راهپیمایی روز عفاف و حجاب در شهرستان فسا

کد مطلب: 11337

سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۸

به مناسبت 21 تیرماه «روز ملی عفاف و حجاب» راهپیمایی و اجتماع بزرگ مردم با شعار محوری «حیا، عفت و غیرت، حافظ حریم خانواده» در فسا برگزار شد. در این همایش بانوان با رعایت حجاب و پوشش اسلامی با در دست داشتن پلاکاردهایی بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کردند.

گزارش تصویری راهپیمایی روز عفاف و حجاب در شهرستان فسا

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 12:18

به گزارش سلام فسا، سرپرست فرمانداری ویژه فسا گفت: برای برگزاری کنکور در شهرستان فسا هماهنگی های لازم صورت گرفته و همه دستگاه های مسئول ، آمادگی کامل جهت انجام این امر دارند.

ابراهیم خرم در جلسه ای که با حضور مسئولین برگزاری کنکور در فرمانداری برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت موضوع ، تمامی موارد رصد و هر گونه مشکل احتمالی برطرف خواهد شد.

وی سپس با بیان اینکه آزمون کنکور از پنج شنبه بیست و چهارم تیر در رشته ریاضی آغاز می شود تصریح کرد پس از برگزاری کنکور در رشته ریاضی در صبح پنج شنبه، بعدازظهر همان روز در رشته هنر آزمون برگزار خواهد شد و در صبح جمعه کنکور رشته تجربی با بیشترین میزان شرکت کننده .و عصر جمعه کنکور رشته هنر برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در کنکور امسال در شهرستان فسا ۳۶۹۲ نفر شرکت خواهند کرد.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 12:18

طرح تابستانه کتاب از ۱۶ تیرماه همزمان با عید سعید فطر در کتاب فروشی های عضو این طرح در سراسر کشور آغاز شده است. این طرح که به همت خانه کتاب اجرا می شود تا 15 مرداد ماه ادامه دارد.

بیش از ۶۰۰ كتابفروشي از ۳۱ استان كشور در طرح «تابستانه كتاب» مشاركت كرده اند.

در طرح« تابستانه كتاب» كتاب هاي عمومي از ۲۰% تخفيف و كتاب هاي كودك و نوجوان از ۲۵% تخفيف برخوردار مي شوند.

همشهریان فسایی برای استفاده از تخفیفهای ویژه ی این طرح می توانند به کتابفروش جبهه کتاب به نشانی ضلع غربی میدان مصلی، (جنب میدان مصلی)، زیرزمین 53345300 و کتابفروشی ارشاد به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، روبروی بان قوامین، نبش کوچه شانزدهم 53354425 مراجعه کنند.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 17:27

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:امسال ششمین سالی است که حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا چهارراه معلم و خیابان خیابان سرلشکر شهید ذوالفقاری میزبان نمازگزاران عید فطر است و اجتماع بزرگ نمازگزاران فطر را به خود می‌بیند.

به گزارش سلام فسا، آیت الله دکتر طهماسبی، امام جمعه ی فسا در خطبه ی اول پس از سفارش همگان به رعایت تقوا و پرهیزگاری گفت: از امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: إِذَا كَانَ صَبِيحَةُ يَوْمِ الْفِطْرِ نَادَى مُنَادٍ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِكُمْ، وقتی که روز عید فطر فرا می رسد منادی از طرف خدای متعال ندا می دهد ای کسانی که یک ماه روزه گرفته اید! بیایید جایزه هایتان را دریافت کنید. جایزه ی یک ماه بندگی و طاعت الهی را.
روز عید است و منِ مانده در این تدبیرم
که دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم
عید فطر، عیدِ توفیقِ در عبودیت، معرفت و تهذیبِ نفس است. رمضان، دعوتی است برای بازیافتن خودِ گم شده، ندایی است برای توجه به خدای فراموش شده،‌ ضیافتی است برای تناول از مائده ی تقوا، و پایانِ این میهمانی خدایی، عید فطر است، عیدِ توفیقِ بر طاعت و اطاعت،‌ عیدِ توبه و تهذیب نفس، عیدِ ذکر و

از نماینده ی محترم درخواست می کنم منطقه ی ویژه اقتصادی فسا را حتما پیگیری کنند تا هر چه زودتر به نتیجه برسد. پتروشیمی و فولاد هم ان شاءالله پیگیری شود تا تعداد بیشتری از جوانان، جذب کار شوند.

یاد محرومان و گرسنگان، عیدِ کفِّ نفس و مهار خواسته ها. فطر، چیدنِ میوه هایی است که از فطرت می جوشد. فطر، سپاسِ نعمتی است که در رمضان نازل شده است. عید فطر، پاداشِ افطارهای خالصانه و بجاست، مهرِ قبولی انفاق های با قصد قربت‌ است، پایان نامه ی ایثار و گذشت از مال است. پس عید فطر بر شما فاتحان عرصه ی جهاد با نفس مبارک باد.
خدایا! در مهمان سرای ربّ الاربابی ات پذیرای استغفارهایمان باش، و ما را بر ضیافتِ مهربانی ات به معدن نور برسان، و از عطرِ یاس های افطار جدا مکن. خدایا! در ماهِ تحمل و صبر، پلیدی را از وجودمان زدودی و از لغزش ها و خطاهایمان چشم پوشیدی، عزّت نفس را بر هوای نفس پیروز، برکاتِ بی منتهایت بر ما نازل، و در قلب هایمان شکوفه های توکّل رویانیدی، پس اینک حلاوت و شیرینی یادت را از ما مگیر.

خطیب نماز عید سعید فطر فسا در خطبه ی دوم بعد از سفارش مجدد نمازگزاران به رعایت حدود الهی، به روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که فرمود: امیرالمؤمنین علیه السلام در یکی از خطبه های نماز عید فطر فرمود: ایّها النّاس انّ یومکم هذا یومٌ یثاب فیه المحسنون و يخسر فيه المبطلون، امروز روزی است که به احسان کنندگان ثواب داده می شود، و آنها پاداش احسانشان را می گیرند، و کسانی که غافل بودند و بدون عذر روزه نگرفتند و معصیت کردند، حرمت این ماه را نگه نداشتند خسارت دیده و ورشکست

کشاورزی این مردم که نابوده شده است، دامپروری که اثری از آن نیست‌، یک کارخانه ای هم این شهر دارد که لنگان لگنان دارد تعطیل می شود، به فکر کارخانه های کوچک و زود بازده باشید، برنامه ریزی کنید، مطالعه کنید، ببینید اینجا چه کاری جواب می دهد

شده اند. بعد فرمود: عباد الله! إنّ أدنى ما للصائمين و الصائمات أن يناديهم ملكٌ فی آخر يوم من شهر رمضان، کمترین چیزی که به مرد و زن روزه دار داده می شود این است که روز آخر ماه رمضان، خدای متعال فرشته ای را می گمارد که ندا در دهد: أبشروا عباد الله! فقد غفر لكم ما سلف من ذنوبكم فانظروا كيف تكونون فيما تستأنفون، بشارت باد به شما ای بندگان خدا! همه ی گناهان گذشته تان بخشیده شده است، پس ببینید از این به بعد چه می کنید، از این به بعد، مراقب اعمالتان باشید.

همچنین امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: انما هو عیدٌ لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه، امروز عید واقعی برای کسی است که خداوند روزه اش را قبول کرده، و نماز و قیامش را پذیرفته است. و فرمود: کُلُّ یَومٍ لا نعصي اللهَ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ، هر روزی که ما گناه و معصیت خدا نکنیم، آن روز برای ما عید است. خدایا! تو را به عظمت امروز قسمت می دهیم همه ی ما را از گناهان دور بگردان. توفیق اطاعت و بندگی خودت را به ما عنایت بفرما.

امام جمعه ی فسا در ادامه ی خطبه ی دوم، به معظل اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی کاری آفت بزرگی برای جامعه ی ما شده است مخصوصا در قشر جوانان تحصیل کرده. مسئولین کشور اعم از دولت و مجلس باید فکری کنند. مسئولین شهرستان هم باید فکری کنند. وقتی که پدر یا مادری با چشم اشکبار می آید و از بیکاری جوانش گله می کند دل انسان کباب می شود.

مقام معظم رهبری فرمودند: خجلت

مسئولین شهرستان هم باید فکری کنند. وقتی که پدر یا مادری با چشم اشکبار می آید و از بیکاری جوانش گله می کند دل انسان کباب می شود.

و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده ی خود، بیشتر است. من بارها به مسئولین شهر گفته ام،‌ الان هم در جمع شما نمازگزاران عید فطر تکرار می کنم که به فکر موسسه ی توسعه و عمران شهرستان باشید، این دست و آن دست نکنید، شهرهای دیگر این کار را کردند و در شهرشان اشتغال ایجاد کردند، به چه دل خوش کرده ایم؟ کشاورزی این مردم که نابوده شده است، دامپروری که اثری از آن نیست‌، یک کارخانه ای هم این شهر دارد که لنگان لگنان دارد تعطیل می شود، به فکر کارخانه های کوچک و زود بازده باشید، برنامه ریزی کنید، مطالعه کنید، ببینید اینجا چه کاری جواب می دهد. ما در جاده ی بندر عباس قرار داریم، ما مرکزیت شرق استان فارس را در اختیار داریم، از این موقعیت استفاده کنید و برای جوانان منطقه ایجاد اشتغال کنید، که امروز بزرگترین عبادت، ایجادِ اشتغال برای جوانان است. جوانی که بیکار باشد هزار جور آفت متوجه او می شود، اما اگر جوان ما شاغل باشد، جلو خانواده اش شرمنده نباشد می تواند یک نیروی مولّد بسیار ارزشمند و سرمایه ای بزرگ برای کشور باشد. از نماینده ی محترم درخواست می کنم منطقه ی ویژه اقتصادی فسا را حتما پیگیری کنند تا هر چه زودتر به نتیجه برسد. پتروشیمی و فولاد هم ان شاءالله پیگیری شود تا تعداد بیشتری از جوانان، جذب کار شوند.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 11:34

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: راهپیمایی و اجتماع مدافعان حریم خانواده صبح دوشنبه ۲۱ تیرماه در فسا برگزار می گردد.

به گزارش سلام فسا، اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده شهر فسا فردا ۲۱ تیرماه و همزمان با روز ملی عفاف و حجاب از ساعت ۹ از میدان شهدا به سمت شاهزاده قاسم(ع) با حضور آحاد مردم برگزار خواهد شد.

یکی از برنامه‌های این هفته که به صورت سراسری در کل کشور برگزار می‌شود، تجمع مردمی دفاع از حریم خانواده است که این برنامه همزمان با هفته حجاب و عفاف با همت بسیج جامعه زنان در شهر فسا برگزار می‌شود.

از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ تیرماه به منظور توجه به ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی با عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

- - , .
.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 11:34

به گزارش سلام فسا، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و حقوق قضایی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه مردم در شرایط رکود اقتصادی دریافت حقوق نجومی از مدیران نابخشودنی است، اظهار داشت: بیش از اینکه چنین مدیرانی به اقتصاد مملکت خسارت وارد کنند به پایه های اعتماد ملی آسیب وارد کردند.

وی با بیان اینکه مدیرانی که حقوق نجومی گرفته اند در محکمه محاکمه شوند افزود: اینکه حقوق را به بیت المال بازگردانند و دولت هم قدردانی کند کافی نیست باید برخورد جدی شود تا مایه عبرتی برای دیگران باشد تا مجدد حقوق نجومی پرداخت و دریافت نشود.

نماینده مردم فسا خاطر نشان کرد: مدیران که حقوق نجومی دریافت کرده اند باید در برابر مردم پاسخگویی داشته باشند چرا حقوق نجومی گرفته اند؟! حتی اگر از روی عدم آگاهی هم باشد باید به مردم با صراحت مطرح کنند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 119 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 19:41

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اعلام کرد: کالاهای قاچاق در شهرستان های کوار،فسا و مرودشت کشف شد.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: ۲۴۹ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی شیبانیان افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان فسا در اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی در جاده فسا به سمت شهرستان داراب،‌هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید شک کردند هنگامی ماموران قصد متوقف کردن خودرو را داشتند،‌راننده بدون توجه به فرمان ایست ماموران اقدام به فرار کرد که در تعقیب و گریز خودرو به علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو در کنار جاده واژگون شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: پس از دستگیری راننده، در بازرسی از خودرو ۲۴۹ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ شیبانیان گفت: راننده خودرو با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 132 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 10:17

رقابت های تکواندو پسران خردسال فارس برگزار شد و نفرات برتر انتخاب شدند.

به گزارش سلام فسا به نقل از ایرنا این پیکارها که برای انتخاب تیم منتخب فارس جمعه در خانه تکواندو شیراز برگزار شد ۷۰ تکواندو کار از شهرستان های فارس در ۱۰ وزن با هم رقابت پرداختند .

ابوالفضل عسکری از کناره مرودشت، محمد چرخ انداز و ابوالفضل شفیعی از کازرون، رضا نصیری از فسا، امیر محمد کریمی، آریا محمودی، محمد همایون و مهدی زارع از باشگاه باران شیراز، عباس خلیجی و سعید جمشیدی از صبا شیراز نفرات برتر وزن های ۱۰ گانه بودند .

کمیته برگزار کننده این رقابت ها، رضا علمی و امین رزمخواهی را به عنوان داور نمونه و علی رضا نصیری را به عنوان فنی ترین بازیکن شناخت .

در پایان به نفرات برتر حکم قهرمانی و جوایزی اهدا شد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 122 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 10:17

رئیس اداره زندان فسا خبر داد:

۹۰۰ میلیون کمک مردم فسا به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد / ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در انتظار آزادی

کد مطلب: 11329

جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۸

جشن گلریزان برای زندانیان با هدف کمک به آزادی جرائم غیرعمد شامل حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، کارگاهی، بدهکاری غیر از کلاهبرداری، بدهکاری ناشی از مهریه، بدهکاران نفقه برگزار می شود و آنها را حمایت می‌کند.

۹۰۰ میلیون کمک مردم فسا به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد / ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در انتظار آزادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: مردم نیک اندیش فسا در مراسمی به مناسبت عید سعید فطر ۹۰۰میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.
به گزارش سلام فسا به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه فسا در این مراسم گفت : باید درراستای فرهنگ سازی صبر و گذشت بیشتر کار کنیم و با جرائم غیر عمد با صبر و بردباری برخورد کنیم .
حجت الاسلام علی طهماسبی افزود: دستگاه قضایی تا آنجا که قانون به آنها اجازه می دهد باید اصل را برای زندانی نکردن مجرمین با جرائم جزئی قرار دهند و مجازاتهای دیگری را جایگزین زندان قرار دهند .
وی ادامه داد : مردم به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از قانون و قوانین حقوقی همیشه با مشکل مواجه هستند که با توجه به اهمیت موضوع و تاکیدات مقام معظم رهبری دستگاه قضایی باید در این خصوص نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم تلاش کند تا ورودی زندان به حداقل برسد و خروجی زندان زیاد شود.
امام جمعه فسا در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در بازپروری زندانیان در زندان از جمله راه اندازی کانون قرآن که منجر به حفظ یک تا هشت جز قرآن توسط زندانیان شده ابراز رضایت کرد و کار درست فرهنگی در زندان ها را شامل مجموعه ای از اقدام های آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، هنری و فنی و مهارتی با رویکرد اصلاح رفتار و بهنجار نمودن زندانیان برشمرد.
وی ، بر اهمیت انجام اقدامات مهارت افزایی در رشته های فنی وحرفه ای تاکید کرد و افزود : باید برای ایجاد احساس ندامت در افراد مجرم روی آنها کار شود و برای جرائم زندانیان و نوع جرم آنها کلاسهای آموزشی برای افراد در نظر گرفته شود تا از تکرار آنها جلوگیری شود .
رئیس اداره زندان فسا هم گفت: جشن گلریزان برای زندانیان با هدف کمک به آزادی جرائم غیرعمد شامل حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، کارگاهی، بدهکاری غیر از کلاهبرداری، بدهکاری ناشی از مهریه، بدهکاران نفقه برگزار می شود و آنها را حمایت می‌کند.
محسن انصاری منش افزود: در سال گذشته ۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان بود که رقم بدهی این افراد رقمی افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال می شد که از این رقم حدود ۲۲۲ میلیارد ریال از شکات و طلبکاران رضایت گرفته شد و مابقی نیز از طریق منابع کمکهای خیرین و ستاد دیعه تأمین شد.
وی ادامه داد: امسال نیز ۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، که این تعداد به جرم چک، بدهکاری مهریه، حادثه ناشی از تصادفات رانندگی، بدهکاری نفقه در حبس هستند.
همچنین تعدادی از کودکان مهد کودک ها نیز قلک خود را برای آزادی زندانیان غیر عمد اهدا کردند .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 161 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 10:17

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی روزه داران عزیز ، از همه ی روزه داران برای شرکت باشکوه در نماز عید سعید فطر دعوت کرد.

به گزارش سلام فسا به نقل از آدینه فسا، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر شهرستان فسا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی روزه داران عزیز ، از همه ی روزه داران برای شرکت باشکوه در نماز عید سعید فطر دعوت کرد.

به نقل از روابط عمومی این ستاد، نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله دکتر طهماسبی امام جمعه فسا و در روز چهارشنبه مورخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۵، راس ساعت ۷صبح در میدان امام حسین علیه السلام برگزار خواهد گردید.

امسال ششمین سالی است که حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا چهارراه معلم و خیابان خیابان سرلشکر شهید ذوالفقاری میزبان نمازگزاران عید فطر است و اجتماع بزرگ نمازگزاران فطر را به خود می‌بیند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 16:37

به گزارش سلام فسا به نقل از آدینه فسا نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه ی این هفته با حضور پر شور امت حزب الله به امامت آیة الله دکتر طهماسبی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

امام جمعه ی فسا در خطبه ی دوم با تقدیر و تشکر از حضور گسترده ی مردم ولایتمدار و انقلابی فسا در راهپیمایی باشکوه روز قدس گفت: همانگونه که امام راحل رضوان الله تعالی علیه فرمودند، روز قدس، روز اسلام است. روز مقابله ی مستضعفین با مستکبرین است. و مقام معظم رهبری فرمودند: روز قدس نشان دهنده ی صف بندی حق و باطل، و صف بندی عدل در مقابل ظلم است.

وی افزود: امروز آخرین آدینه ی رمضان است. چند آدینه را پشت سر گذاشتیم، عطش و گرسنگی را چشیدیم تا از مکتب رمضان درس بیاموزیم، درس گذشت، درس دفاع از مظلومان و ستیز با ظالمان. و امروز فلسطین مظلوم است، هیچ لبخندی بر لبهای فلسطین نمی روید. پِلک هیچ کودکی در فلسطین بر هم نمی افتد، و هیچ شبی به صبح گِرِه نمی خورد. اما هوای آن جا همیشه بارانی است، طوفانی است، و خشم در مشت های هر مرد و زنِ آن جایی نفس می کشد. و جمعه ی آخر رمضان یعنی عهد با مظلومان و ستیز با ظالمان تا پای جان، و جمعه ی آخر یعنی درنگ در فلسفه ی روزه و رمضان. و روز قدس یعنی روز اسلام، یعنی کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا.

خطیب جمعه ی فسا در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره ی چهارمین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی گفت: سی و چهار سال پیش در چنین روزی، یازده تیرماه سال ۱۳۶۱ دست استعمار از آستین منافقین کوردل بیرون آمد و رادمردی از یاران خمینی کبیر را در محراب عبادت غرق در خون کرد. درود خدا بر شهیدان گلگون کفن، این راست قامتان جاودانه ی تاریخ. وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ی عالم ارزشمند مدافع حریم ولایت حضرت آیت الله علامه ی امینی که روز دوازدهم تیرماه به نام روز بزرگداشت آن دانشمند فرزانه نامگذاری شده است، گفت: کتاب ارزشمند الغدیر او سند حقانیت اهل بیت و رسوایی دشمنان اهل بیت است.

آیت الله طهماسبی در ادامه ی خطبه ها با اشاره به دوازدهم تیرماه روز افشای حقوق بشر آمریکایی، روزی که ناوگان نظامی آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد و دویست و نود و هشت سرنشین آن را که شصت نفر آنها کودکان زیر دوازده سال بودند مظلومانه به شهادت رساند، گفت: سال گذشته در همین ایام بود که رهبر فرزانه ی انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه ی قضاییه به بخش هایی از جنایت های گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ اشاره نمودند و فرمودند: به تعبیر بعضی دوستان، خوب است هفتم تا دوازدهم تیرماه را هفته ی حقوق بشر آمریکایی اعلام کنیم. واقعا حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارز است. من تعجب می کنم آمریکایی ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می برند. هر کس دیگری در دنیا ادعا کند طرفدار حقوق بشر است، دولتمردان آمریکا نباید این ادعا را بکنند. آمریکاییها که پرونده ی سیاهی در خصوص جنایت به بشریت دارند، از زندان های مخوف گرفته تا بمباران اتمی دو شهر و کشته و زخمی کردن صدها هزار نفر، و از آن طرف حمایت گروه های تروریستی مثل داعش و النصره، چگونه نام حقوق بشر را می برد؟!! برای سازمان ملل و حقوق بشر سازمان ملل باعث ننگ است که رئیس کمیته ی حقوقی آن، رژیم کودک کش و نامشروع اسرائیل باشد. برای سازمان ملل باعث ننگ است که به خاطر دلارهای نفتی عربستان، نام این رژیم کودک کشِ پلید را از لیست ناقضان حقوق کودک خارج می کند.

دکتر طهماسبی در ادامه به چهاردهم تیرماه روز قلم اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم قلمی سازنده و بالنده داشته باشیم باید با ارزش قلم و رسالت والای آن آشنا شویم. اسلام می خواهد انسان ها به جای اندیشه در تهیه ی سلاح جنگی، قلم متعهدانه در دست گیرند و در پرتو کشف حقایق هستی و تبیین علوم و معارف الهی، امور دین و دنیای خویش را سامان ببخشند. قلم، این خلق مبارک، از بهترین موهبت های الهی است که از آب حیات ازلی سیراب گشته است. قلم را ولایتی است ربوبی که دانایی و آگاهی را در سلطه ی خود محفوظ می دارد و از گزندِ غفلت، امنیت می بخشد. قلم، آن زمان که در دستِ انسانِ بصیر قرار گیرد، نور هدایت را برافروزد. مقرّبی می شود که با نور عین الله می نگرد و به الهام اُذُن الله می شنود، به زیور لسان الله آراسته می گردد و از نیروی معنوی یدالله بهره مند می گردد. و آن زمان که در دستِ نااهل قرار گیرد، دیده ها را کور، گوش ها را کر، زبان ها را لال، و دست ها را بی حرکت خواهد کرد،

چون قلم در دست قدّاری فتاد

لاجرم منصور بر داری فتاد.

امام جمعه ی فسا با اشاره به چهاردهم تیرماه روز شهرداری و دهیاری گفت: جا دارد از خدمات شهرداری ها تقدیر شود. من فقط می خواهم یک نمونه از خدمات شهرداری و دهیاری را خدمتتان عرض کنم، و آن جمع آوری زباله ها است که کار ساده ای به نظر می رسد اما واقعا کار بزرگی است. کافی است چند روز زباله ها در شهر جمع آوری نشود، شهر به زباله دان تبدیل می شود . باید از خدما ت همه ی عزیزانی که در شهرداری تلاش می کنند و زحمت می کشند تقدیر کنیم. مسئولین شهرداری هم باید مخصوصا به فکر کارگران باشند، به فکر همین هایی که زباله ها را جمع آوری می کنند و زحمت می کشند. باید زحمات این ها دیده شود و از این ها قدردانی شود. من از زبان شما مردم از این زحمتکشان تقدیر و تشکر می کنم. و تشکر ویژه دارم از شهردار محترم، ولایی، بسیجی و تلاشگر فسا که الحمدلله برنامه های خوبی دارند انجام می دهند، و ان شاء الله نتیجه ی زحمات ایشان بزودی مشاهده خواهد شد. من به ایشان و همکاران محترمشان خسته نباشید می گویم و از عزیزان شورای اسلامی هم درخواست می کنم که دست شهردار محترم را بگیرند و ایشان را یاری کنند تا بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فسا با اشاره به شانزدهم تیرماه، روز مالیات، چند نکته را متذکر شد:
۱. فرهنگ سازی. وی گفت: فرهنگ مالیات باید در بین مردم جا بیفتد. هر کس در آمدی دارد برای اینکه امورات کشور بگذرد باید مالیات بدهد، و این نیاز به فرهنگ سازی دارد. اگر فرهنگ سازی شود فرار مالیاتی، به صفر یا به حداقل خواهد رسید.

۲. مالیات بگیرها دقت کنند مالیات بر درآمد بگیرند. کسی که درآمدی ندارد مخصوصا در این شرایط رکود،نباید به او فشار وارد شود. این دستور اسلام است. این جزء سفارشات امیرالمؤمنین به مالک اشتر است.

۳. در زمان رکود مثل الان حتما حال مالیات دهندگان رعایت شود. وی افزود: یکی از خدمت های بزرگ دولت یازدهم، مهار تورم است، و این خدمت بزرگی است، اما در عین حال ما دچار رکود اقتصادی هستیم. معامله کم صورت می گیرد، وضع کاسب ها خوب نیست. در زمان رکود حتما باید رعایت حال مالیات دهنده گان بشود. رئیس محترم اداره ی مالیات که جا دارد از ایشان و همکارانشان تشکر کنم، می گفت: به ما فشار آورده اند که سهم شما این قدر مالیات است و باید از شهرستان فسا تامین کنید. این ظلم به مردم است. مردمی که درآمد ندارند و زمین هایشان خشک شده است کشاورزی و دامداری شان نابود شده است، این تعیین مقدار مالیات، ظلم در حق آنها است.

۴. دولت در اخذ مالیات باید به طور ویژه، حال تولید کنندگان را رعایت کند. انسان تأسف می خورد افرادی پولشان را در بانک های نزول خور میگذارند و معاف از مالیات هستند، اما به تولید کنندگان برای پرداخت مالیات فشار می آورند. سیستم مالیاتی ما حتما باید اصلاح شود.

امام جمعه ی فسا در ادامه ی خطبه ها به سانحه ی دلخراش سقوط یک دستگاه اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان به دره ای در نی ریز و کشته و مجروح شدن تعدادی از جوانان این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب طی پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه فرمودند: مسئولین باید تدابیری بیندیشند تا جان جوانان عزیز در معرض چنین خطراتی قرار نگیرد. متاسفانه دو نفر از این جوانان عزیز، اهل فسا بودند به نامهای: سید امین اشرف و سعید امیدواری که من به خانواده های محترم این دو جان باخته ی عزیز تسلیت و تعزیت عرض می کنم و به مسئولین توصیه می کنم که مشکلات آنها را برطرف کنند که حق و حقوق این سربازان عزیز استیفا شود.

خطیب جمعه ی فسا در ادامه به دیدار عصر روز چهارشنبه ی رئیس و مسئولان قوه ی قضاییه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار ولی امر مسلمین نکات مهمی را بیان فرمودند که من به برخی از این نکات اشاره می کنم:

رهبر عزیز انقلاب با تاکید بر جلب رضایت مردم به عنوان وظیفه ی اصلی و هدفی مبنایی، حفظ سلامت قوه ی قضاییه را اصلی ترین عامل جلب رضایت مردم دانستند و فرمودند: باید در داخل قوه ی قضاییه با افراد متخلّف و فاسد در همه ی استان ها و شهرها با جدیت و قاطعیت برخورد شود، و این شیوه باید استمرار یابد. ایشان فرمودند: معدود افرادی که در داخل قوه ی قضاییه مرتکب فساد و اقدامات خلاف می شوند علاوه بر خیانت به مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش دستگاه قضایی، به مردم نیز ظلم می کنند. رهبر فرزانه ی انقلاب، برنامه محوری و زمانبندی برای اجرای برنامه ها، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح قوانین را بسیار مهم دانستند و با تاکید بر لزوم کاهش مجازات حبس فرمودند: باید با استفاده از افراد صاحب نظر و کارشناسان مجرّب، برای مجازات های جایگزین زندان، برنامه ریزی و طراحی شود. فراهم کردن زمینه استفاده ی مردم از مشورت های قضایی بطور ۲۴ ساعته، پیگیری تضییع حقوق ملت ایران، پیگیری حقوق هزاران قربانی تروریسم در ایران، دفاع حقوقی از شخصیت های مظلوم مسلمان در سراسر جهان، از دیگر مواردی بود که رهبر انقلاب به دستگاه قضایی توصیه نمودند. مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان فرمودند: قوه ی قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. البته فرمودند: انقلابی گری به معنای تندروی نیست، بلکه انقلابی گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رو در بایستی عمل کردن.

امام جمعه ی فسا در پایان خطبه های این هفته، ضمن توصیه ی شهروندان به صرفه جویی در مصرف دو ماده ی حیاتی آب و برق، و توصیه به حضور یکپارچه در مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر در میدان امام حسین علیه السلام (ترمینال سابق)، در خصوص پرداخت زکات فطره گفت: عزیزانی که خودشان افراد مستمند سراغ دارند زکات فطره ی خود را حتما قبل از نماز عید پرداخت کنند، و کسانی که افراد مستمند سراغ ندارند می توانند زکات فطره ی خود را به دو نهاد متصدی امر مستمندان یعنی کمیته ی امداد امام و بهزیستی تحویل دهند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 14 تير 1395 ساعت: 9:47